Veelgestelde vragen

Inloggen

Ik kan niet inloggen?

Vraag hier je gebruikersnaam of wachtwoord op.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn account?

Het kan zijn dat de bevestigingsmail in de ongewenste mailbox of spambox is terecht gekomen of dat het een paar minuten duurt voordat de mail is aangekomen. Vraag hier je gebruikersnaam of wachtwoord op.

E-learning doorlopen

De e-learning is niet goed zichtbaar

Belangrijk is dat je de e-learning doorloopt op een computer/laptop (niet op tablet/mobiel) in de browser Google Chrome. Het kan zijn dat andere browsers zoals Internet Explorer en Firefox deze e-learning niet ondersteunen, waardoor deze niet (goed) opent.

Ik kan de toets van de e-learning niet openen

De e-learning bestaat uit een losse module en een losse toets. De toets wordt beschikbaar als je de module doorlopen hebt. Zorg ervoor dat je alle pagina's van de module hebt bekeken (in Google Chrome op een laptop of computer) en klik als je bij het einde van de module bent op 'Terug naar de cursuspagina’ helemaal rechts bovenin het scherm. Druk vervolgens op F5 op het toetsenbord om de pagina te vernieuwen, zodat de toets blauw wordt en beschikbaar komt.

Ik kan niet verder met de e-learning borstvoeding 

Voor de e-learning borstvoeding moet je aangeven wat voor professional je bent, zodat je de juiste verdiepende module en eindtoets aangeboden krijgt. Mocht je je professie niet hebben ingevuld, dan kun je na de basismodule borstvoeding niet verder. Klik dan rechtsboven in het scherm op je naam en vervolgens op 'Wijzig profiel'. Klik op de pagina op 'Keuze professie' en vul je professie in, bevestig deze en klik op 'Wijzig het profiel'. Nu kun je wel verder met de e-learning borstvoeding.

Ik kan niet verder naar de Eindtoets met de E-learning Borstvoeding

Om bij de Eindtoets te komen moet je alle onderdelen van de Verdiepende module doorgelopen hebben. Daar hoort ook de 'Intro Verdieping' bij. Deze staat links boven in onder de titel 'Verdieping borstvoeding'. Als je alle pagina's/onderdelen van de intro verdieping én van de 4 verschillende casussen van de verdiepende module hebt bekeken, dan komt de eindtoets beschikbaar.

Accreditatiepunten

Hoe krijg ik accreditatiepunten voor het doorlopen van de e-learning?

Aan de linkerkant van de pagina moet je voordat je de toets gaat doorlopen je organisatie en het registratienummer invoeren voor de punten. 

Voor welke e-learning krijg ik accreditatiepunten?

E-learning Borstvoeding: 
Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ): 3 punten 
Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV): 3 punten 
Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD): 3 punten
Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK): 3 punten
Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst (KNMG): 3 punten
Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN): 3 punten
Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland (AJN): 3 punten


E-learning Kunstvoeding:
Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV): 1,5 punten
Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ): 2 punten 
Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN): 2 punten
Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD): 1,5 punten


E-learning Smaakontwikkeling & eerste hapjes: 
Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland (AJN): 1 punt
Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN): 1 punt
Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst (KNMG): 1 punt

Wanneer worden mijn accreditatiepunten bijgeschreven?

De punten worden in principe de volgende dag bijgeschreven in PE-online. Voorwaarden hiervoor zijn dat je geslaagd bent voor de toets, je je registratienummer en beroepsvereniging goed aangeeft in onze leeromgeving (in het blokje 'Pe-registratie' aan de linkerkant van de pagina) en jouw beroepsvereniging de e-learning heeft geaccrediteerd.

Ik heb de e-learning al een tijd geleden met succes doorlopen, maar ik heb geen accreditatiepunten gekregen?

Het kan zijn het zijn dat je jouw organisatie en/of registratienummer niet (juist) hebt ingevoerd in de leeromgeving. Door in te loggen met je inloggegevens in onze leeromgeving en aan de linkerkant op het potloodje bij het blokje ‘Pe-registratie’ te klikken, kun je dit controleren en deze gegevens invullen/aanpassen. De punten worden dan alsnog binnen enkele dagen bijgeschreven. Mocht je je gegevens hebben gecontroleerd en dit blijkt in orde, maar heb je alsnog geen punten ontvangen, dan vernemen wij het graag via leeromgeving@voedingscentrum.nl en zullen wij dit oplossen.

Staat jouw vraag hier niet bij? Dan kun je ons mailen via leeromgeving@voedingscentrum.nl 

Laatste wijziging: vrijdag, 18 mei 2018, 14:38