Vraag en antwoord

Registreren, inloggen, accounts

  • Hoe kan ik de e-learning(s) volgen?

    Om de e-learning(s) te kunnen volgen is, is het noodzakelijk een account in onze leeromgeving aan te maken. Je kan je hier registreren Na het registreren ontvang je een e-mail met een bevestigingslink. Nadat je je account hebt bevestigd, kun je inloggen en de e-learning(s) volgen. Let op: je kunt niet met je MijnVoedingscentrum account inloggen in onze leeromgeving.

  • Ik heb mij geregistreerd maar geen bevestigingsmail ontvangen van mijn account? Wat kan ik doen?

    De e-mail wordt automatisch verstuurd en komt, mits je geen typefout bij het invullen van je e-mailadres hebt gemaakt, altijd terecht in je mailbox. Het kan zijn dat de bevestigingsmail in je spam/ongewenste e-mails terecht is gekomen of dat het een paar minuten duurt voordat de e-mail is aangekomen .

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuw wachtwoord instellen?

    Heb je een account, maar ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuw wachtwoord op.

  • Hoe lang blijft mijn account bestaan?

    We schonen de leeromgeving regelmatig op en verwijderen inactieve accounts. Wil je je account houden, zorg er dan voor dat je minimaal één keer per jaar inlogt.

  • Wat vul ik voor professie en accreditatiegegevens in als ik in opleiding ben, mijn professie er niet tussen staat en/of ik (nog) niet ben aangesloten bij een kwaliteitsregister?

    Onze e-learnings zijn afgestemd op specifieke professionals. Bij het aanmaken van een account vul je je professie en accreditatiegegevens in. Ben je nog in opleiding of staat je professie er niet tussen, selecteer dan de professie die aansluit op je opleiding of het beste bij je situatie past. Sta je (nog) niet ingeschreven bij een kwaliteitsregister, dan kun je dit selecteren. Vergeet niet je gegevens te wijzigen als je op een gegeven moment wel staat ingeschreven bij een kwaliteitsregister.

  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Wil je je account verwijderen, stuur dan een e-mail naar leeromgeving@voedingscentrum.nl.

  • E-learnings

  • Wat kan ik doen als de e-learning(s) niet goed zichtbaar zijn?

    Om technische problemen te voorkomen adviseren we om een computer/laptop en de browser Google Chrome te gebruiken. Het kan zijn dat een telefoon of tablet of andere browsers, zoals Internet Explorer en Safari, de leeromgeving of onderdelen van een e-learning niet ondersteunen, waardoor deze niet (goed) opent. Daarnaast is een constante internetverbinding noodzakelijk.

  • Wat kan ik doen als ik niet verder kan met een e-learning?

    Voordat je kunt beginnen met een e-learning moet je je professie kiezen en de accreditatiegegevens invullen. Dit vul je in tijdens de registratie en kan je altijd via je profiel wijzigen. De e-learning(s) bestaan uit losse module(s) en een losse toets. De toets wordt beschikbaar als je de module(s) volledig hebt doorlopen. Zorg ervoor dat je alle pagina's van de module in Google Chrome op een laptop of computer hebt bekeken en klik als je bij het einde van de module bent op 'Terug naar de cursuspagina’ rechts bovenin het scherm. Soms is het nodig om  op F5 op het toetsenbord te drukken, zodat de pagina vernieuwd en het volgende onderdeel beschikbaar komt. Mocht de toets dan nog steeds niet beschikbaar komen, log uit en enkele minuten later opnieuw in.

  • Accreditatiepunten, certificaat

  • Hoe krijg ik accreditatiepunten voor het doorlopen van de e-learning?

    Als je de accreditatiegegevens correct en volledig hebt ingevuld, ontvang je binnen enkele werkdagen de accreditatiepunten in PE-online bijgeschreven. Mocht dit niet het geval zijn, controleer dan je gegevens via je profiel. Bekijk bij de vraag en antwoord hieronder of de e-learning geaccrediteerd is door jouw kwaliteitsregister. Heb je in de afgelopen twee jaar eerder accreditatiepunten ontvangen voor een e-learning, dan kom je (nog) niet in aanmerking voor het opnieuw ontvangen van accreditatiepunten. Als je wel in aanmerking komt en alle gegevens juist hebt ingevuld, maar geen accreditatiepunten hebt ontvangen, stuur dan een e-mail met het certificaat en je accreditatiegegevens aan leeromgeving@voedingscentrum.nl.

  • Hoeveel accreditatiepunten ontvang ik voor een e-learning?

    E-learning Borstvoeding:
    Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ): 3 punten
    Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV): 3 punten
    Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD): 3 punten
    Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF/ADAP): 3 punten
    Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK): 3 punten
    Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst (KNMG): 3 punten
    Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN): 3 punten
    Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland (AJN): 3 punten
    Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG): 3 punten
    Nederlandse Beroepsvereniging voor Doula's (NBvD): 2 punten

    E-learning Kunstvoeding:

    Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV): 1,5 punten
    Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ): 2 punten
    Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN): 1 punt
    Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD): 1,5 punten
    Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland (AJN): 1 punten
    Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst (KNMG): 1 punt

    E-learning Voeding tijdens de zwangerschap

    Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV): 2 punten

    E-learning Smaakontwikkeling & eerste hapjes:
    De e-learning Smaakontwikkeling en eerste hapjes is niet meer beschikbaar.

  • Hoe ontvang ik een certificaat?

    Nadat je de e-learning(s) hebt gehaald, kan je een certificaat opvragen. Als je het certificaat opvraagt wordt deze automatisch per e-mail aan je gestuurd. Daarnaast kan je het certificaat opvragen bij de pagina Mijn certificaten opvragen. Mocht je geen e-mail hebben ontvangen, controleer dan je spam/ongewenste e-mails..

  • Wanneer worden mijn accreditatiepunten bijgeschreven?

    Als je de accreditatiegegevens correct en volledig hebt ingevuld, worden binnen enkele werkdagen de accreditatiepunten in PE-online bijgeschreven. Voorwaarden hiervoor zijn dat je bent geslaagd voor de e-learning, deze geaccrediteerd is door het kwaliteitsregister waar jij bent aangesloten en je de accreditatiegegevens correct en volledig hebt ingevuld.

  • Waarom staat er op mijn certificaat een oude datum?

    Op het certificaat staat het datum van de laatste keer dat je de e-learning(s) hebt gevolgd. Eens in twee jaar kun je herregistreren. Herhaal je een e-learning na afloop van de certificeringsperiode, ontvang je een nieuw certificaat en opnieuw accreditatiepunten voor de e-learning.


Staat jouw vraag hier niet bij? Dan kun je mailen naar leeromgeving@voedingscentrum.nl.